چرا هیچ‌کس دنبالِ محصولِ من نیست؟!

هیچکس محصول من رو سرچ نمی‌کنه… هیچکس دنبال خدمت/محصولی که من ارائه می‌کنم نیست… . وبسایتم هیچ ترافیک و بازدیدی نداره، پس چه اهمیتی داره که با این کلیدواژه (Keyword) جایگاه اول رو دارم؟!

دلایل این که کسی دنبال محصول/خدمت تو نیست!

خب این جا دو تا مشکل مطرحه. شما داری وبسایتت رو با عبارات اشتباهی بهینه می‌کنی. ممکنه بگی خب من دارم پیچ چوبی چهارسو می‌سازم، مشکلش چیه که ورودی ندارم؟؟

درسته، شما داری پیچ چوبی چهارسو می‌سازی و بر منکرش لعنت! منتها مشتری‌ها چه گناهی کردن اگه به زبون تو و با همین عبارت برای این محصول سرچ نمی‌کنن؟! ممکنه اصلا ندونن همچین چیزی وجود داره یا اگه بدونن هست، با یه عبارت دیگه دنبالش باشن:(

اینجاست که  تحقیق کلمه کلیدی (Keyword Research) اهمیت پیدا می‌کنه و به چشم می‌بینی اگه حواست بهش نباشه، محتوات رو به جز خودت و خدای خودت کسی نمی‌تونه پیدا کنه و بخونه! :((

باید دنبال عباراتی باشی که سرچ ماهانه بالایی دارن، به کسب و کارت مرتبطن و می‌تونی باهاشون جزو 10 لینک صفحه اول گوگل باشی(سختی کمی دارن).

خب مشکل بعدی که می‌تونه وجود داشته باشه چیه؟

بیا فرض کنیم عباراتی که سرچ خوب و سختی کمی دارن رو پیدا کرده بودی و عبارات هم کاملا مرتبط با کسب‌وکارت بودن و با این حال نتیجه نگرفتی. خب مشکل اینه که مشتری‌های تو اصلا نمی‌دونن که به محصول تو نیاز دارن! تو خیلی خوب می‌دونی که با استفاده از محصولت، فلان و فلان مشکل‌شون حل می‌شه و گره از کارشون باز می‌شه، ولی اونا اینو نمی‌دونن! شاید اصلا تا حالا به ذهنشون هم نرسیده باشه همچین چیزی وجود داره و اگه ازش باخبر شن، حاضر باشن براش دست به جیب شن!

چیکار کنم مشتری‌هام بفهمن که به محصول من نیاز دارن؟

باید اطلاعات بدی به خورد مخاطبت! باید بهش توضیح بدی که محصول تو چه ارزش، ویژگی و مزایایی داره. ساده بگم؛ باید با اطلاعات مفید و واقعی قانعش کنی که با استفاده از محصول تو زندگیش راحت‌تر می‌شه. مثلا خیلی از کسب‌وکارهای سنتی هستن که نمی‌دونن سئو چیه و من هر چه قدر محتوا تولید کنم و داد بزنم که ملت بیاین سئو کنین، بیاین از اصول و آموزش سئو محتوا، سئو خارجی و… بیشتر بدونین و… آیا صدام به گوش بازاری‌ها می‌رسه؟؟ عمرا!

 پس باید این نیاز رو توی این قشر که جزء پرسونای مخاطب من هستن، ایجاد کنم. ولی نه با خودِ سئو! چون فرض رو بر این گذاشتم که قالب بازاری‌ها نمی‌دونن سئو چیه و چه مزایایی داره. ولی اگه بیام از  فروش  و مشتریِ بیشتر حرف بزنم، از لذتِ فروشِ غیر حضوری حرف بزنم… اونوقت ما یه وجه مشترک و قابل ارتباط داریم و می‌تونیم اون رو به سئو تعمیم بدیم. پس این شد ایجاد نیاز در مخاطب هدف.

چجوری کاری کنیم مخاطب به محصول ما احساس نیاز کنه؟

باید تا جایی که می‌شه نسبت به مخاطب و مشتری خودت شناخت پیدا کنی. دغدغه هاش رو بشناسی، علایقش رو بدونی،  با مشکلاتش آشنا باشی و با در نظر گرفتن همه این‌ها توجیه‌ش کنی که محصول تو قراره به کمکش بیاد.

 فرض کن می‌خوای برای یه عزیزی کادو بخری، قاعدتا هر چه قدر بیشتر اون آدم رو بشناسی و علایق، دغدغه‌ها و نیازهاش رو بدونی، می‌تونی کادوی بهتری با توجه به شخصیتش براش بخری و خوشحال‌ترش کنی! مشتری تو هم باید برات عزیز باشه:))

فوتر سایت